EN

LINDY ANNIS, born in Bos­ton in 1960, has lived in Ber­lin sin­ce 1985. After stu­dy­ing at New York Uni­ver­si­ty in the Expe­ri­men­tal Thea­ter Wing she worked with direc­tors such as Tim Mil­ler, and Anne Bogart as well as cho­reo­gra­pher Yoshi­ko Chu­ma, and the Woos­ter Group, amongst others.

She has pre­sen­ted over 50 long and short form per­for­man­ces and thea­tri­cal instal­la­ti­ons sin­ce the 1990s both in Ber­lin and inter­na­tio­nal­ly, inclu­ding pro­duc­tions such as “Die Pater­nos­ter-Tri­lo­gie (1990–92), “Salo­me 7” (1999), “the femi­ni­ne figu­res: The Ency­clo­pe­dia of Tra­gic Atti­tu­des” (2002/2011), “Lady Hamilton’s Atti­tu­des” (2004) and “War­burgs Memo” (2008) in col­la­bo­ra­ti­on with artists such as Anto­nia Baehr, Xavier Le Roy, Frie­der Butz­mann, Luci­le Desa­mo­ry, Nicho­las Buss­mann and Hans Peter Kuhn, amongst others.

DE

LINDY ANNIS, 1960 in Bos­ton gebo­ren, lebt seit 1985 in Ber­lin. Nach ihrem Stu­di­um an der Uni­ver­si­tät von New York im Bereich Expe­ri­men­tal Theat­re Wing arbei­te­te sie u.a. mit dem Regis­seur Tim Mil­ler, der Cho­reo­gra­phin Yoshi­ko Chu­ma, der Regis­seu­rin Anne Bogart und der Woos­ter Group.

Seit den 90er Jah­ren hat sie über 50 kür­ze­re oder län­ge­re Per­for­man­ces und thea­tra­li­sche Instal­la­tio­nen in Ber­lin sowie inter­na­tio­nal vor­ge­stellt, Pro­duk­tio­nen wie “Die Pater­nos­ter-Tri­lo­gie (1990–92), “Salo­me 7” (1999), “the femi­ni­ne figu­res: The Ency­clo­pe­dia of Tra­gic Atti­tu­des” (2002/2011), “Lady Hamilton’s Atti­tu­des” (2004), “War­burgs Memo” (2008), u.a. in Zusam­men­ar­beit mit Künst­le­rin­nen und Künst­lern wie Anto­nia Baehr, Xavier Le Roy, Frie­der Butz­mann, Luci­le Desa­mo­ry, Nicho­las Buss­mann, Hans Peter Kuhn u.a..

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